Sunday, October 23, 2011

Nikah Connecting People


Bismillahirrahmanirrahim.

Niat hati sebenarnya taknak pegi pun Marriage Course tu hari ni. Tapi dah ditaklifkan untuk menjaga bahagian makanan, jadi datang lah jugak.

Subhanallah kehadiran yg penuh hikmah. Sangat membantu diri ini yg masih berkira2 untuk membuat keputusan tentang pengakhiran zaman bujang (ayat poyo). Alhamdulillah. Jazakallah Syaikh Aslam Abu Ismaeel for the great sharing!

Dengan tema FOREVER IN LOVE, terlalu banyak perkongsian yg lebih membuka mata hati. Bermula dengan persiapan sebelum kawin, proses meminang, nikah, melayari bahtera rumah tangga, mengurus anak, menjadi isteri/suami yg solehah/soleh, kesusahan mengandung, sakit bersalin, menyusukan anak, emosi2 dan banyaaaakk lagi!

Sangat dibuai2 dengan kisah romantik Rasulullah bersama Saidatina Aisyah dan isteri lain. Terbuka mata dengan tindakan Saidatina Khadijah yang melamar Rasulullah.

Hati terpaut dengan kehalusan ajaran Islam dalam menyatukan 2 jiwa. Subhanallah! It is completely amazing~

InshaAllah akan share sikit demi sikit drpd apa yg dah dipelajari sepanjang one-day-course tu. Atas pemintaan sahabat2, sy akan post bila sy free ye.

Buat sesiapa yang sedang bercouple, ada 1 rahsia yang korang tak tahu. Percintaan selepas kawin lebih indah dengan bunga2 mawaddah dan rahmah. Pegi try kalau tak percaya. =)


Hati bungabunga,
El Ameerah

5 comments:

  1. hikhik..bunga dalam taman..kan tgh springg... :)

    ReplyDelete
  2. sheikh aslam yg dr brisbane ini kah? sygnya xsempat pegi aritu sebb ad esaimen huhu

    ReplyDelete
  3. ye..dia dtg brisbane dan travel bnyk state utk buat talk..rugi tauuuu!!!

    ReplyDelete