Monday, October 3, 2011

Jangan menangis ukhtiku..




Buat ukhti terchenta, kudoakan semoga ujian hari ini memimpinmu ke SORGA.. =)

"Miraaaaaaa!!~ dapur terbakaq.." - Anneh ckp dgn penuh tenang. Bibir masih mengukir senyum.

"Astaghfirullah, mcm mn blh jdi cmni?" - Aku cuba senyum2 sebab nak control panic. Hadoilah.

Mula-mula aku memang lah tergezut. Alhamdulillah, aku tak menyaksikan kejadian api menjulang2. Bak kata Anneh, "Mira, kalau hang tgk api tu, aku taktau hang mcm mana dah".
Sungguh! Aku ni cepat panic. Silap2, boleh pengsan. Allah memilih orang-orang yg kuat dan mampu. Allah maha mengenali setiap makhluk ciptaanNya. Oh, rasa istimewa pulak tiba-tiba.

Kenapa Allah pilih Anneh? Sebab Anneh cool jah handle masalah. Anneh tak macam aku, serabut hayam! hehe..Meh nak pujuk..


Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Dia mendapat pahala atas apa yang dia kerjakan dan dia mendapat seksa dari apa yang diperbuatnya.
Mereka berdoa,

Ya Tuhan kami,
janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau melakukan kesalahan.

Ya Tuhan kami,
janganlah Engkau bebani kami dgn beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kpd orang2 sebelum kami.

Ya Tuhan kami,
janganlah Engkau pikulkan kpd kami apa yang tidak sanggup kami pikul, dan rahmatilah kami.
Engkaulah pelindung kami, maka tolonglah kami menghadapi orang2 kafir.

(Al-Baqarah:ayat terakhir)


Oh ukhti, janganlah kau bersedih hati. Sungguh, Allah mentakdirkan kita bertemu utk bertakaful. Bantu-membantu susah dan senang. Jika, kena ganti fan tu, kita share2 duit yaahhh~

p/s: sy jenis org tak reti pujuk depan2. jadi, ni lah caranya..tadaaaaa~!!


=)
el ameerah

No comments:

Post a Comment